איך לגשר על פערים בחשק המיני? 5 טיפים!

זוגות רבים מכירים את זה כבר, או יכירו את זה בעתיד, פערים בחשק המיני. זה קורה כשאחד רוצה יותר מהשני. לרוב הגבר מעוניין יותר מהאישה (אבל לא בהכרח), רוצה יותר פעמים בשבוע או בחודש, כאשר היא לא רק פחות בעניין, אלא גם לא ממש משתפת פעולה כשזה כבר סוף סוף קורה, ולא בטוח עד כמה היא מרוגשת מהרגע המיוחל. כאמור, הסיטואציה יכולה להיות הפוכה בין המינים.

כל מי שחווה את זה יודע שהעניין הוא הרבה יותר מפיזי, פערים בחשק המיני, מובילים לתחושת תסכול, ריחוק, ותהיות לגבי ההתאמה ביננו. שני הצדדים עשויים לתהות מה פער זה אומר על האהבה ביננו, מה קרה עם השנים, למה אני כבר לא רוצה כמו פעם? ומה קרה ללהט שהיה ביננו כשהכרנו?

זוגות רבים מגיעים אלי עם המצוקה הזו, זוגות שרוצים להישאר ביחד, מרגישים הרבה הערכה, כבוד, חיבה אחד לשני, הם מעוניינים להישאר יחד ולא רק בגלל הילדים. הם מרגישים שיש להם הרבה במשותף, רואים עצמם מזדקנים יחד. מתנהלים טוב ביומיום, אבל מרגישים תסכול רב מהפערים בחשק המיני. אגב התסכול אינו רק של הצד שרוצה יותר, אלא בהחלט גם הצד שרוצה פחות מרגיש תסכול רב סביב השאלה- למה אני כבר לא רוצה כמו פעם? מה זה אומר עלינו כזוג? האם אני אוהב או אוהבת פחות? הנושא טעון, וקשה לשוחח עליו, והוא ניצב ביניכם כמו פיל לבן בחדר, והתסכול סביב השאלה יוצר מתחים שמשפיעים, אולי, גם על תחומים אחרים בחייכם הזוגיים.

תוך זמן קצר, שני בני הזוג עשויים לתהות- האם אפשר לעשות משהו בנידון? איך מגשרים על פערים בחשק המיני? אז נכון שלעיתים הסיבה קשורה לטראומה מינית מהעבר, או לבעיה רפואית, אך ברוב המקרים מדובר בשגרת חיים זוגית לא מדויקת, הניתנת לפתרון בכלים של הבנה ושיח.

 הנה כאן מיד, אגלה לכם 5 סודות שיעשו לכם סדר בנושא, ויחזירו את השלווה לזוגיות שלכם גם בנושא הזה.

סוד 1: ידע זה כוח!

חלק נכבד מהפער ביניכם, אינו אישי, אלא נובע מפערים פיזיולוגיים הקיימים בין גברים לנשים, בין גבר לגבר, ובין אישה לאישה. פערים פיזיולוגיים אלו גם משתנים בתקופות שונות במהלך החיים אצל גברים, ובטח אצל נשים. בשלב הראשון של הזוגיות, כשרק היכרתם, החשק המיני היה מושפע יותר מהתרגשות, ופחות מהנטייה הטבעית שלכם כלפי מיניות. בהמשך החיים תגלו יותר במדויק מה המפה המינית שלכם. למדו על ההבדלים ביניכם, ללא השוואות עם אחרים, קבלו את ההבדלים הללו, ולמדו איך לחיות עימם בשלום. כשתפסיקו לחשוב שהפער הוא אישי, יהיה לכם קל יותר…

סוד 2: שיח נכון!

דברו על הנושא, אל תפחדו ואל תשאירו אותו מתחת לשטיח. שתפו ברגשות שלכם, בכאב, בפחדים, בחששות מפני ההשלכות. אבל, וזה אבל גדול, בלי האשמה! בלי ביקורת! בלי הכפשות! אם הצלחתם לשמור על שלושת הכללים הללו לשיח נכון- צפו לשינוי הכי גדול בזוגיות שלכם בכלל…

סוד 3: הפחיתו לחצים!

האויב מספר אחד לחשק המיני הוא הלחץ. ואנחנו חיים בעידן שבו הלחץ הוא שגרת החיים שלנו, בין עבודה לבית אנחנו טרודים כל הזמן, בין משימות למחויבויות, לחצים כספיים, קשיים של הילדים, לילות ללא שינה כשהילדים קטנים, ולא רק זאת אלא גם כשכבר התיישבנו לנוח מול הטלוויזיה אנחנו מגלים עוד אלימות, ועוד תחקיר לא מרגיע. כל אלו יחד ממלאים את החיים שלנו בלחצים וחרדות, ומפחיתים את האנרגיה המינית שלנו, הזקוקה לשקט ושלווה כדי להתפרץ החוצה.

סוד 4: חשבו על פשרה!

אבל פשרה הוגנת… אחרי שהבנתם אחד את השני יותר טוב, ואתם כבר מקבלים באמת את העובדה שאתם שונים בצרכים שלכם בתקופה הזו של החיים, שוחחתם על הנושא באמפתיה, אתם יכולים לנסות להגיע לפשרה אמיתית: כמה פעמים בשבוע\ חודש? מתי בשום אופן לא? מתי ממש כן? איך אתם אוהבים את זה? כמה זמן? ועוד…

סוד 5 והחשוב ביותר: קירבה וחברות!

אם תהיה ביניכם ידידות טובה מחוץ לחדר השינה, תבלו יחד גם אם בכוס קפה בערב, תראו סרט מחובקים, תרכיבו פאזל, תבשלו יחד, תפתיעו במחוות קטנות, אתם עשויים לגלות שיהיה לכם נעים ואינטימי יותר גם בתוך חדר השינה…

זכרו, סקס לא חייב להיות תמיד ווואוו, הוא יכל להיות גם פשוט סבבה, או בסדר, אפשר לעשות אותו גם במיוחד בשבילו או בשבילה לפעמים. בגבולות שנוחים, מתאימים, ומהנים גם עבורכם.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top