"המדריך המלא לטיפול זוגי" חלק ב'- פורסם ב YNET

לחצו כאן לכתבה המלאה באתר YNET\ מאת: מיכל בלאושטיין

מה קורה בקליניקה לייעוץ זוגי?

כאמור קיימים הבדלים בין מטפלים, יועצים ומאמנים, הבדלים הנובעים לא רק מההכשרה, אלא גם מהבדלים אישיים אשר הופכים כל מטפל\ יועץ\ מאמן להיות מיוחד. יחד עם זאת ניתן בכל זאת לשרטט קווים כללים לתהליך שמתרחש בקליניקה בדרך כלל:

ראשית, הקליניקה אינה בית משפט, והיועץ אינו עורך דין. הקליניקה אמורה להיות מרחב בטוח בו שני הצדדים מרגישים שהם יכולים להרגיש שמבינים ורואים את הצד שלהם. הקליניקה הינה מרחב מכיל ומקבל, לא שיפוטי ולא ביקורתי. היועץ מסייע להגדיר כיוון חיובי כללי של התהליך, ולקיחת פסק זמן מקבלת החלטות גורליות עד לבירור עמוק ויסודי של הגורמים למשבר ומציאת דרכים לפתרון.

שנית, הקליניקה הינה מרחב אשר בראש ובראשונה מאפשר שחרור של רגשות כואבים, של עצב, צער, קנאה וכעס. שחרור של רגשות מאפשר שיח יעיל ומקדם.

שלישית, התהליך הייעוצי מאפשר לשני הצדדים להביא את הרגשות והמחשבות לידי ביטוי, ולאפשר שיח אמיתי והקשבה כנה בין בני הזוג. היועץ מכוון את השיחה, שואל שאלות פתוחות שמטרתן להאיר צדדים ונקודות מבט חדשות בסיפור המקרה.

לעיתים היועץ נותן גם כלים, טיפים והדרכה לזוגות מה לעשות או לא לעשות.

בפועל, ברוב הקליניקות הפרטיות ברחבי הארץ ניתן לפגוש מטפלים, יועצים ומאמנים, אשר חובשים מספר כובעים במקביל, ומתאימים את סל הכישורים  שלהם לזוגות המגיעים אליהם.

ולכן כדאי לבחון כי ליועץ יש רקע אקדמי (תואר ראשון לפחות, רצוי תואר שני) וניסיון בייעוץ וטיפול, בפרט בתחום הזוגי, וכי הוא מתאים לכם מבחינת תקציב, המלצות, ואינטואיציה.

תשובות לשאלות נפוצות

  • מה עושים כאשר אחד מבני הזוג מתנגד להגיע לייעוץ?

כמעט כל מפגש ראשון עם זוג מתחיל ב"ממש לא רציתי לבא לטיפול" או "אני לא מאמינה בטיפול". ובכל זאת הם מגיעים בגלל שתי סיבות מרכזיות: ראשית כיוון שבתוך תוכם הם גם מיואשים ורוצים לפתור את המשבר ומבינים שזהו מוצא אחרון. שנית כיוון שבן או בת הזוג משכנעים ולעיתים מציבים זאת כתנאי לכל סוג של התקדמות, גם לפרידה בהסכמה.

בנוסף בדרך כלל אחד מבני הזוג עושה עבודה מקדימה, מחפש יועץ מומלץ באזור המגורים, מברר עלויות, עושה את השיחה הראשונה, וכבר מציע לבן הזוג יום ושעה מתוכננים לפגישה. אם עדיין קיימת התנגדות ניתן להוסיף שפגישה ראשונה היא פגישת היכרות אשר לא מחייבת כלל המשך.

  • האם להגיע לבד לייעוץ זוגי?

לכתחילה ממש לא. מומלץ מאוד להגיע יחד, כזוג. גם כאשר הנתק גדול מאוד, רצוי מאוד לנסות להגיע יחד. יהיה קשה הרבה יותר להגיע לתוצאות חיוביות ומהירות רק עם אחד מכם. לאחר מספר מפגשים משותפים בהחלט ייתכן והיועץ יציע מפגש אחד על אחד עם כל אחד מכם, בהתאם למצב.

יחד עם זאת בלית ברירה, בהחלט עדיף גם לגשת ללא בן או בת הזוג מאשר לא לגשת בכלל, על מנת לקבל ייעוץ כיצד לנהוג מנקודת מבט אישית במשבר הזוגי.

  • מה העלות של ייעוץ זוגי?

עלות של שעת טיפול בקליניקה פרטית נע סביב 200-350 לשעה. תמיד יהיו בשוק יקרים יותר או פחות. יחד עם זאת בתחנות לטיפול במשפחה מטעם הרווחה העלות נמוכה הרבה יותר, ומסתכמת בעשרות בודדות של שקלים, ובהחלט כדאי לשקול זאת במידת הצורך.

זכרו- איכות הייעוץ אינה תלויה בהכרח בעלותו.

  • לכמה פגישות צריך להגיע?

תמיד ניתן להחליט שרוצים להפסיק את התהליך. לרוב אין תשלום מראש על מספר מפגשים. יחד עם זאת לכל יועץ ובכל תחנה או מכון יש המלצות משלהם לגבי מינימום מפגשים שנדרש על מנת לחוש בשינוי.

ההמלצה שלי היא ראשית להגיע למפגש הראשון. לאחר מכן לכוון עצמכם לעוד 5 מפגשים, ואם אתם מרגישים כבר בשינוי וכיוון חיובי חדש, תובנות חדשות, אז להמשיך לעוד 5-10 נוספים. בפועל ישנם זוגות שממשיכים להיפגש עם היועץ גם חודשים לאחר מכן, לעיתים בתדירות נמוכה יותר. זאת כמובן בהתאם לרצון, צורך, הנאה מהתהליך, ותקציב כמובן.

זכרו- ייעוץ זוגי יכול להציל לכם את הזוגיות והמשפחה. השאירו את המחשבות על פרידה בצד לחודשיים, ותנו לעצמיכם הזדמנות לשינוי.

בברכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top