חופשה (לא) נעימה- "לאישה" נובמבר 2022

הטיול המשפחתי בקיץ הפך לאסון לזוגיות? הפיקו לקחים וצאו למקצה שיפורים

מאת: מיכל בלאושטיין \ "לאישה" נובמבר 2022

לא מעט זוגות מגיעים אלי אחרי נסיעה משפחתית לחו"ל, מותשים ורצוצים, מלאי תהיות וחששות, לא בגלל הנסיעות או הטיסה, ואפילו לא בגלל הילדים, אלא בעיקר בגלל מה שקרה ביניהם, הזוגיות לא צלחה מי יודע מה בהצלחה את הטיול המשפחתי שכל כך ציפו לו, ובמקום הנאה וכיף, היו הרבה מריבות ואי הסכמות.  

הרבה מאוד זוגות מדווחים כי הנסיעה המשפחתית לחו"ל, לה חיכו וציפו במשך חודשים, הפכה מהר מאוד לאסון זוגי של ממש. זוג אחד אמר לי "לא הצלחנו להסכים על שום דבר, לא לאן מטיילים, לא היכן אוכלים, לא היכן ישנים, פשוט שום דבר". זוג אחר סיפר "מההתחלה הרגשתי שלא יהיה לנו פשוט בטיול הזה, כבר בשלב התכנון לא הצלחנו להסכים על שום דבר, החל מתקציב לנסיעה ועד אילו אטרקציות לסגור".

איך קורה שטיול משפחתי הופך לאתגר כל כך גדול לזוגיות?

טיול משפחתי הוא יציאה משמעותית מאוד משגרת החיים, וכבר משלב התכנון ועד ליציאה לדרך, ישנם הרבה מאוד החלטות שעל בני הזוג לקחת יחד. בניגוד לשגרת החיים, בה רוב המשימות ידועות מראש, וחוזרות על עצמם, ובני הזוג כבר יודעים כיצד להתאים עצמם אחד לשני בהחלטות קטנות וגדולות, אך שגרתיות. הרי שבטיול המצב שונה לחלוטין, ויש לקבל החלטות משותפות על נושאים שאינם בשגרת החיים.

מעבר לכך, תכנון טיול משפחתי עשוי להציף בדיוק את החלקים באישיות שלכם, בהם אתם "משלימים" אחד את השניה. אם בשגרה אתם משלימים אחד את השניה בכך שאחד מכם מחושב יותר מהשני, הרי שבתכנון הטיול יהיה לכם קושי להחליט בין יעד יקר לזול יותר, כנ"ל לגבי בחירה של בתי מלון ואטרקציות. אם בחיי היומיום האחד אוהב חברה יותר מהשני, הרי שאתם עשויים שלא להסכים לגבי צירופם של משפחות נוספות לטיול. ועוד ועוד…

ולא רק זאת…

בטיול משפחתי אנחנו כל הזמן חשופים מול הילדים. הזוגיות שלנו מולם כל הזמן. אם בחיי היומיום יש להורים מעט זמן עם הילדים, הרי שבטיול יש המון זמן, והרבה מאוד החלטות לקחת הקשורות לחינוך הילדים וניהול הזמן, מתי קמים בבוקר? מה מזמינים במסעדה? מתי אוכלים מתוק? ועוד ועוד… כל אי הסכמה כזו, אם הופכת לויכוח מול הילדים, מעצימה את הקושי ואת המתח הזוגי. זוג אחד אמר לי "הכי הרג אותי, שכל הויכוחים היו כל הזמן מול הילדים. למה הם צריכים לחוות אותנו ככה? זה כל כך כואב לי".

בראש ובראשונה וזה המסר החשוב ביותר מבחינתי, המחשבה שהקשיים הזוגיים שצפים בטיול בהכרח מעידים על איכות הזוגיות, אינה נכונה! (לזוגות בתחילת דרכם אעביר את המסר הזה בדיוק בצורתו ההפוכה- זה שאתם יודעים לטייל טוב יחד כזוג, לא יעיד בהכרח על איכות הזוגיות שלכם בשגרה).

הרבה מאוד זוגות יודעים להתנהל טוב מאוד בשגרה!, כך אנחנו רגילים, ובמרחב היומיומי רוב הזוגות יודעים להתנהל טוב. בין המסגרות של הילדים, לעבודה, ולסדר היום אחר הצהריים- רוב הזוגות ידעו איך להתנהל לא רע בכלל…

אם יצאתם כמשפחה או כזוג מהשגרה המוכרת, ואתם מרגישים שאתם מתחילים לקרטע, תזכרו שבקרוב אתם חוזרים לשגרה המבורכת, ואיתה תוכלו לחזור לשגרת הזוגיות שלכם.

ואם אתם בשלב התכנון ועוד לא יצאתם לטיול המשפחתי, אז המלצתי הטובה ביותר הנה: שבו יחד וערכו תיאום ציפיות, אל תשכחו את השוני ביניכם, התחשבו בצרכים אחד של השניה, הביעו גמישות, ונסו למצא את נקודות ההשקה בהם אתם מצליחים להסכים. נסו לבנות מסגרת יומית לטיול ברמה המשפחתית והזוגית, בנו מסגרת של תקציב מוסכמת, שתפו בחששות שלכם, וגם במה שחשוב לכם להגשים בטיול.

ואם חזרתם מטיול מאוד לא מוצלח מבחינה זוגית, אל תכריזו שאתם לא יוצאים שוב יחד כמשפחה\ זוג!!

להיפך, תכננו טיול נוסף עם מקצה שיפורים… עם תכנון מראש, תאום ציפיות, ולמידה מטעויות הטיול הקודם!

בהצלחה

טיסה נעימה

וחזרה נעימה ומבורכת לשגרה… מיכל בלאושטיין יועצת זוגית מוסמכת בכרמיאל ואון ליין בכל הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top