קצת על טיפול הזוגי

מתי כדאי להגיע לטיפול זוגי?

בכל מקרה של משבר נקודתי בעקבות אירוע ספציפי שהוביל לשבר עמוק ומתח ביחסים, או כאשר הזוגיות עוברת שחיקה ארוכת שנים והזנחה.

סימפטומים נפוצים המעידים על כך שכדאי מאוד לשקול להגיע לטיפול זוגי:

– מריבות וויכוחים בתדירות גבוהה ובעוצמה רבה

– חשש מפני בגידה והתמודדות עם אירוע בגידה

– תחושת בדידות וריחוק מתמשכים

– פערים בצרכים וחוסר סיפוק ביחסים האינטימיים

– תחושת חוסר הוגנות בחלוקת התפקידים 

– מחשבות ורצון לסיים את הקשר

מניסיון של עבודה ארוכת שנים עם זוגות אני יכולה להגיד בוודאות, כי לא כדאי להזניח מצב בעייתי בזוגיות לאורך זמן!

ככל שתגיעו מהר יותר לטפל בבעיה הזוגית עימה אתם מתמודדים, כך סיכויי ההצלחה יהיו גבוהים יותר. הקושי הגדול ביותר בעבודה עם זוגות קשורה לשחיקה ארוכת שנים, לאור תחושת ריחוק, ניתוק, כעס, מריבות. שחיקה ארוכת שנים מקטינה את המוטיבציה לעבודה זוגית ולמציאת פתרון.

לחצו כאן להשארת פרטים בוואצאפ

מה קורה בטיפול?

תהליך של טיפול זוגי הוא תהליך עדין מאוד, בו שני בני הזוג מקבלים הזדמנות שווה להציג את הקושי, המתח ואת מצב הזוגיות מנקודת המבט שלהם, במרחב המאפשר הקשבה עמוקה, אמפתיה והכלה.

חלק חשוב מההליך הטיפולי כולל מרחב המאפשר "לפרוק" את הכאב, הכעס, הקושי והמתח שהצטברו לעיתים במשך תקופה ארוכה. 

במהלך המפגשים ננסה להבין יחד את הגורמים אשר הובילו למשבר הזוגי, גורמים הקשורים לרוב להזנחת הזוגיות, הזנחת העצמי, תקשורת לקויה, חוסר ידע בהתפתחות זוגיות בוגרת, הבדלי מגדר, וגם דימוי עצמי נמוך, ולעיתים אף הפרעה אישיותית זו או אחרת, או טראומה, וכמובן יחסים מוקדמים מורכבים, ביחסים בין ההורים בילדות, או ביחסים עם ההורים בילדות.

במקביל ולאורך כל הדרך נעבור לא רק תהליך של ריפוי עצמי, אלא גם נלמד כיצד ניתן לתקן, לשפר, וליישם אורח חיים זוגי, הורי ואישי חדש אשר יוביל לשינוי דרמטי בחיים במישורים רבים, וכמובן במישור הזוגי.

מה סיכויי ההצלחה?

מניסיוני בעשור האחרון, סיכויי ההצלחה גדולים מאוד (!) כאשר שני בני הזוג מעוניינים להגיע לטיפול זוגי ורוצים שהתהליך יצליח.

יחד עם זאת כאשר רק אחד מבני הזוג מעוניין להגיע לטיפול, והאחר מעוניין לסיים את הזוגיות, אזי סיכויי ההצלחה של התהליך קטנים יותר, אך הם עדיין קיימים, להערכתי במקרה כזה כ 50% סיכויי הצלחה. ככל שתגיעו מוקדם יותר לטיפול זוגי, ולא תזניחו את המצב במשך שנים, כך יגדל הסיכוי ששניכם תהיו בעלי מוטיבציה גדולה יותר לשינוי! לכן, חשוב לא להזניח ולהגיע בהקדם לטיפול זוגי.

מניסיוני אין קשר בין הסיבה בגללה הגעתם לטיפול זוגי לבין סיכויי ההצלחה של התהליך!

כן כן, אני יודעת שזה אולי מפתיע רבים, אך לעיתים מקרים שנראים מסובכים מאוד ניתנים לפתרון מהיר, ולעיתים מקרים שנראים כלפי חוץ "פשוטים" יותר, עשויים לדרוש תהליך ארוך ועמוק יותר. להזנחה ושחיקה ארוכת שנים השפעה מכרעת על סיכויי ההצלחה של טיפול זוגי, הרבה יותר מאשר הטריגר שהוביל לפנייה לטיפול זוגי.

כמה פגישות צריך?

קשה להעריך במדויק, אך כדאי להתכוונן לתקופה של חודשיים. לעיתים התהליך קצר יותר, אך יש זוגות שפגשתי גם במשך חודשים ארוכים…

חשוב לציין כי אומנם אין צורך להתחייב מראש על מספר פגישות, וניתן בכל שלב להחליט לסיים את התהליך, אך כדאי לתת הזדמנות של 4 מפגשים לפחות בשלב ראשון.

ובכל מקרה, הצעד הראשון הוא תמיד בפגישה הראשונה, ואין כמו מראה עיניים ושיחה ראשונה כדי להבין מה עושים בטיפול זוגי, מי אני ואיך אני עובדת.

אם הצלחנו יחד- הרווחתם את הזוגיות והמשפחה שלכם!

Scroll to Top